celinedownunder.reismee.nl

Tasmanie!! Overtocht en eerste dagen.

Het verkeer was echt Gestoord met een Hoofdletter... niet normaal zo druk en al die banen vol met mensen die haast hebben. Niks voor mij maar heb me er goed doorheen gevochten want we waren keurig op tijd voor de ferrie. 7.00 vertrokken en 7.45 stonden we in de rij. 10.30 reden we aan boord en 11.15 vertrokken we eindelijk! Het verwachte schema zoals het zou moeten; 7.30 boarden 9.00uur klaar en 9.30 vertrekken.

Er was een cruiseschip in de haven en die kreeg voorrang op ons dus wij mochten alle gasten zien langs wandelen terwijl wij (alle autos die aan boord gingen) netjes als gelegde tegels stonden geparkeerd. En dan zit je in de auto in de rij en het ergste... Er moet er een naar de wc... hihi God dank stonden we in de 3e rij en dus in de schaduw van het gebouw voor de helft van de wachttijd. De rest stonden we de bakken en verbranden onder de prachtige strak blauwe lucht en hete zonneschijn.

Awel je moet er wat voor over hebben. Eenmaal op de boot viel t allemaal erg mee, parkeren, dagtasje pakken en naar boven. In de lounge spelletjes spelen en rond lopen over het schip. In de baai van Melbourne was het allemaal top tot we op open zee kwamen... zolang ik plat lag, zelfs als het opgevouwen op een stoel was was het goed. Zogouw uw ik rechtop zit, stond of liep werd ik misselijk.

Rustig aan de boottocht overleeft en van de boot rijden naar een caravanpark en hopen dat er een nachtdienst is. We kwamen rond 10e savonds aan en werden keurig naar onze campeer plek gereden waar we meteen naar bed gegaan zijn. Moe en flink hoofdpijn van de trip dus hup slapen.

Wakker worden in de auto was weer heerlijk vrij gevoel. Jarrod opende de achterklep terwijl ik nog lag te snoozen en ik keek recht in een paars groene  wolk van bloemen en blaadjes van de struiken achter ons. Zo half slapend is dat net een fuzzie wolk die je aan sprookjes en magische dingen doet denken. Ja vond t heerlijk wakker worden!

We hebben eerst maar wat meer info over tazzie ingewonnen en daarna boodschappen doen. Je mag niks vers meenemen vanwege quarantaine en ook geen gas voor de gaskoker.  Het gas had gekund als ik een formulier geprint had en doorgestuurd en dan bij de boot afgeven en later ophalen en ik dacht gewoon nee. Begin der niet aan, als we echt trek hebben na de ferrie eten we wel iets koud of hopen op een campeer keuken. Gelukkig waren de gasbussen niet echt duurder dan normaal.

We hebben natuurlijk even in een opshop geneust en beide leuk geslaagd. Jarrod een hele dunne regenjas en ik een wit met donker blauwe lijnen katoenen shirtje. Terug op het caravanpark hebben we een basis plan gemaakt na alle foldertjes uit gespit te hebben. Zittend naast de auto in de schaduw onder de struiken die vol met bijen zitten door de prachtige bloemen met een koppie koffie. We hebben het strand 100 meter van ons vandaan dus het uitzicht is prachtig!

We hebben smiddags gezwommen in zee wat erg koud was en een hele hete douche erna. Het koud water werkte niet... In ieder geval was ik weer ontdooit. Na het eten zaten we na te genieten van een kop warme chocomel en we werden getrakteerd op het uitzicht van een opnieuw uitvarende spirit van Tasmanië ferrie.

We hebben een paar potjes rummy-o gespeeld. Gewoon rummikup maar ander naampie. Dit tot onze buren vroegen of we yatzee wilde spelen. Gezellig achter de land cruiser tegen de wind spelletjes spelen tot we half bevroren waren en lekker te bed zijn gegaan.