celinedownunder.reismee.nl

Nieuw avontuur gestart! Op naar Melbourne :)

We zijn de trip goed begonnen, rustig ontbeten lief gedag gezegt tegen mark en virginia en heerlijk auto rijden! Dik 6 uur touren van truto naar penshurst. Onderweg even lunchen en weer door naar oma. Heerlijk gegrilde groente en kip als dinner en Arthur had een verrassing erna. Hij nam ons mee in de tuin waar alle fruitbomen staan met verschillende nu zwaar en afgeladen vol met fruit! Perzikken vers uit de boom mild zoet en Super sappig! Ik heb er een paar geplukt en nog meer opgegeten. Als je de vrucht vastpakte om te plukken liep het sap al in je hand zo zalig! Dus ik heb me na het eten savonds rond gegeten aan de perzikken ^^

Op naar Melbourne, jarrod rijd naar geelong en ik Melbourne stad, best wel weer spannend zo veel verkeer en zo veel banen. Dwars door de stad naar Ian en Marryan in ringwood. Ian is van the hay river track trip en had ons aangeboden de nacht te blijven om het budget te sparen. We hebben met ze 4e genoten van verst groente met humus dip en crackers en brood als lunch. Jarrod moest even wennen maar ging de uitdaging niet uit de weg.

Smiddags zwemmen in hun zwembad en met hun nicht met man en 2 kinderen lekker gegeten. Een pompoen salade, worstjes en kipreepjes van de bbq en een gluten vrije, lactose vrije en ei vrije kersen chocolade taart als toetje. Man wat was die lekker!! Het was heel gezellig met iedereen aan tafel druk kletsen en iedereen had t naar ze zin!

Marryan moest de volgende dag werken maar Ian had aangeboden met ons te gaan sightseeing. Super! Met ze 3e in de grote Mazda 4x4 en off we went. Eerste stop; chocoladefabriek!! Onszelf te goed gedaan aan een echte warme chocolademelk en een chocolaatje. Er staat daar een vitrine waar je niet omheen kan met de meest prachtige kunstwerken van chocolaatjes dat we er bij de eentje namen bij de chocomelk. Ik een melkchocolade met Amaretto gevulde bonbon gerold door geroosterd amandelschaafsel en jarrod eentje met een macedamia noot in het midden en crème vulling die ook zo lekker is dat je begin te kwijlen... Ian is lactose gevoelig dus nam geen chocolaatjes.

Vervolgens mijn tweede favoriete ding om te doen, 4x4 tracks!! De makkelijke tracks omdat we alleen waren maar niks minder tof om te doen. We hebben dwars door de bossen gebanjerd en genoten van de stilte op de lookouts. We hebben geluncht op een bergtop en alles kwam weer terug van de high country and beyond. De stilte en de overweldigende geur van het bos en het gevoel van zo vrij zijn en dicht in de natuur met de bloemetjes langs de bosrand, de mega hoge bomen de vlinders en kleine creepy crawlers. Het gras dat ritselt om je campeerstoel, een lekker koppie koffie met onwijs uitzicht en niemand anders dan goed gezelschap om je heen. Dat is echt een onbetaalbaar, niet uit te leggen over Heerlijk better that sex gevoel van vrijheid rust en tevreden en tegelijkertijd spannend actief exiting gaaf extreem auto rijden om daar te komen, Amazing!

Op de weg terug hebben we een digout bezocht. Dit is een betonnen bunker in een heuvel midden in het bos als veilige haven tijdens bosbranden. Best wel intens om daar in te staan met je zaklampje, in het pikke donker en koud. Al zal dat wel meevallen als er een mega bosbrand is.

De rit was heel tof en echt leuk om te doen, op de terug weg vertelde Ian ons over de verschillende natuurgebieden zoals de yarra vally en de gebouwen dat we weer terug kwamen in de stad. Dat we op het punt stonden te vertrekken kwam Marryan thuis ván haar werk dus we konden nog even gedag zeggen wat fijn was.

Op naar Kim! Betty weer op haar vertrouwde plekje voor het raam geparkeerd en ja t is tof Kim weer te zien. Ze is druk bezig met de voorbereidingen voor de renovatie die ze wil doen dus weinig meubilair maar nog steeds goede energie. De campeer stoelen voldoen als lounge en de tv staat op een krat en het glaasje port smaakte er niks minder om. Een dagje ringwood was lekker relaxt en vanaaf gaan we lekker uit eten bij een tais restaurantje dat een van Kims favorieten is.  Morgen vroeg op en op de ferrie naar Tasmanië! Woei ^^

Oma

Heerlijk om je belevenissen weer te lezen.Lekker gegeten!!
Groetjes en goede reis!!
Oma