celinedownunder.reismee.nl

Zuidkust en bijna op naar huis...

Point where the two oceans meet. Een heel indrukwekkend machtig natuur punt waar je stil van word als je het echt voelt. Ik hou van water, de oceaan, de natuur de kracht en schoonheid van de golven en de branding hoe die tegen de rotsen van de Australische kust rammen. Het opspattende water als gevolg en met zonneschijn erbij de regenboog die met elke golf even zichtbaar word.

Het waaide flink dat wij er waren wat de 2 oceanen the indian ocean en the southern ocean nog meer woest aantrekkelijk maakte. We moesten betalen om echt naar het punt toe te gaan dus wij hebben er 100 meter vanaf gestaan en het daar beleeft. Man hoe ik de oceaan aanbid voor haar echte ECHTE schoonheid en haar machtige grote golven die de kleine rotseilanden keer op keer opslokte in het water. Ja ik vond het prachtig maar volgens mij is dat wel duidelijk.

Door de verschillende natuurgebieden heen rijdend zie je veel aanwijs borden maar deze trok onze aandacht. Watervallen en boom waar je doorheen kan lopen, ja leuk dus op onderzoek uitgegaan. En tijdens een heerlijke wandeling door het bos met bomen tot 75 meter hoog en over 400 jaar oud kwamen we inderdaad een boom tegen waar je door heen kan lopen. Een trapje aan beide kanten en een doorgang dwars door de boom heen, heel Tof!

Een bezoekje aan Windy harbour was een mooi rondje rijden met een schattig stadje met weinig mensen. Er zijn dichtbij Blowhowl die niet opspatten dat wij er waren maar zeker de wandeling waard. Het laatste stukje over de rotsen wandelen en klimmen was erg uitdagend en leuk!
We zijn over dirt roads een senic route gereden met de meest adembenemende uitzichten en prachtige wandelingen. Lookout over de eilanden is een van de favoriete. Hoog op een beeg/heuvel een opening in de bossen die uitkijkt over de kust met een paar prachtige paradijselijke eilanden.

We camperen op of heel dichtbij het strand en in de machtige bossen wakker worden met de natuur is geweldig! De vogeltjes, de golven en de branding, de wind die de auto soms doet schudden of je vervelende niet nadenkende veel te luide buur die niet begrijpt dat jij nog niet wil opstaan om half 6 sochtends.

Sids camp inventief caravan park was een ervaring, net camperen bij crocodil Harry maar nu in Western AustraliĆ« ipv northern territory. Van een paarden trailer dak en een Paar planken heeft hij een hokje gemaakt  met een douche! Een Loo met een view, auto ramen in de muur gemaakt en je kijkt zo het bos in, top!

De Tree top walk was een uitdaging, deze was 40.meter hoog en je keek door de roosters heen waar je op loopt. DOODENG!! Natuurlijk weet je dat het veilig is en dat je er gewoon kan lopen mar toch, ik ben geen held met die hoogtes das zeker. De uitzichten waren geweldig en op de platformen die de bruggen aan elkaar maakte kon je daar volop van genieten. Een licht briesje liet de bruggen en platformen schudden en heen en weer wiegen. Meerdere mensen vonden dat erg spannend me oren gelovend.

Onderweg naar Albany meer chocola bier en andere lekkernijen proeven en de locale ondernemer ondersteunen. Een Aussie chocola maker Nederlandse klene zacht zoute drop laten proeven en Dikke lol bij een leer en schapenhuiden fabriekje. Een mega muts van echte schapen leer met lange wol. Je krijgt nooit meer een koud hoofd maar je stoot je hoofd wel lelijk als je naar het prijskaartje kijkt. Een paar dames die alle spullen van jassen hoeden sloffen en tassen zelf maken en echte kwaliteit.

Een Oceaan klif lookout, weer erg griezelen. 10 meter over de klifrand lopen over roosters met een kolkende oceaan onder je. Hartkloppend geweldig mooi en eng, je voelt dat je leeft!

Het nachtje camperen in Bettys beach was erg geruststellend. Vond het wel een grap, hen de auto Betty genoemd en dan camperen op bettys beach, helaas geen bord voor een foto.

Albany zelf is een toffe plek om.rond te dolen, gratis warme douches is de hoofdatraktie en daarna OPSHOPPEN! Ik heb jarrod aardig aangestoken, bewijs; hij vroeg ernaar bij het informatie centrum en sleepte mij mee. Ik totaal niet tegen stribbelen maar toch, hij blijft me verbazen!