celinedownunder.reismee.nl

Start 4x4 tour!! The great alpine high country.

Zo op naar melbourne (ringwood) het was goede rit naar ballarat, daar op een rustplaats bij een klein meertje even van de weg af overnacht. De volgende ochtend nog anderhalf uur rijden volgens de navigatie. Niet dus, recht door t centrum van Melbourne en 4 uur later was ik op bestemming.

Het onthaal bij Rob en Kim was super!! Hele vriendelijke down to earth mensen die heel gastvrij en zeer vriendelijk zijn. We zijn met ze 3e uit eten gegaan bij een Japanner, en ik heb me lucht matje  uitgeprobeerd. Niet super maar goed genoeg, ik heb er lekker 2 wollen dekens overheen en dat is heerlijk!!
Sochtends kwam Clive, (de broer van Rob zijn schoolvriend Bruce) en samen zijn wr pp weg gegaan naar Omeo.

Een zeer comfortabelere rit en goede aankomst omeo. Moet wel met zo een dikke prachtige v8 twin turbo diesel Toyota land cruiser. Mijn mooie dame heeft een mooi plekje onder de carport thuis bij Rob. Tent  opzetten en gezellig iedereen van de groep leren kennen. Het is een groep van zo 40 mensen, alleen de mensen op onze verschillende trips ken ik een beetje. Lekker geslapen met me muts op want t is snachts maar zo 4 graden.

Sochtends kreeg ik last van déjà vu momenten, opstaan, ontbijten, stoel pakken en hop in de schoolbanken!! Tips en trucs voor het 4x4 rijden. Voor een nieuweling als ik, doet je oren klapperen x)
daarna oefenen met de autos, wat inhield dat we een heuvel opreden dan op het stijlste gedeelte stoppen en achteruit weer naar beneden.

Klinkt simpel genoeg maar, hier komt de grap. Het is een automaat dus 2 pedalen en je hebt 2 voeten. Een voor elk... met een koppelingsvoet de rem bedienen valt niet mee!! We moesten de auto's in achteruit  zetten dan met je linkervoet heel langzaam van de rem dat de rem de auto net vasthoud. Dan met je rechtervoet gas geven dat je door de rem heen rijd. Op die manier kan de auto nooit van de weg schieten of oncontroleerbaar naar beneden schieten. Want zogauw je het gas loslaat houd de rem de auto op ze plek. Het slijt je remmen wel maar in een noodsituatie gaat veiligheid voorop.

Met De hele groep samen zijn we een rondje gaan rijden in de omgeving en kijken bij de  ruston 12h moter. Dit is een oude lucht compressor voor in de mijnen.

Er hingen dode wilde honden en vossen in de bomen, wat een verschrikkelijk naar gezicht is! Ze schieten de wilde honden en vossen hier in de omgeving om het vee te beschermen. In plaats van de buren een belletje te geven dat ze het dier geschoten hebben hangen ze het arme beest in de boom om zo iedereen te laten weten dat hij niet meer is. Waarschijnlijk effectief maar heel naar voor alle andere op de weg!

De start van onze 3 daagse tour en ik mag 4x4 rijden!! WAUEWW!!!! het is zo een adrenaline kick! Niet te zuinig!! Over de heuvels stenen weggespoelde grond en er gewoon overheen, heuvel op en neer waar je amper kan lopen omdat t zo steil is en de auto gaat er zonder morren zo op. GE-WEL-DIG!!

Bij een van de uitzichtpunten staat een Vuur toren (om bushfires te spotten). De kerel die er werkt krijgt er eigenlijk nooit bezoek dus we mochten omhoog en erin kijken!! Jongens wat een prachtige uitzichten! Het is net als bij sydney de blue mountains, door de eucalyptus bomen.

Op de bushcamping eerst tenten opzetten en dan yoga! Met 3 dikke 60gers en ik met ze 4e yoga doen! Man dat is lachen gieren brullen.

Allemaal met pensioen, een ingenieur, een wetenschapper en een dokter. Super goed gezelschap en heel erg gezellig en lol met al het gestuntel en gedoe met koken wassen en camperen. Met ze alle lekker wat drinken bij het kampvuur en napraten over de dag en lekker ook koud slapen.

Wakker worden, bikini aan en Gezwommen in de snowy river!! Da's nog eens een manier om wakker te worden! Heerlijk verfrissend en een goede start van de dag! De dag was vol van 4x4 rijden met beekjes oversteken met de auto's! Ik weer oefenen! Prachtige lookouts op bergtoppen, prachtige bushcamping, hutten van vroeger en fivesies nibbels!! Heerlijk!! Het is echt genieten hier!

Ik heb savonds gedouched in een tent met de douchekop in me hand, in het pikke donker, voeten in t gras, wat een beleving!!

Dikke kuss

Oma

Celine dit is toch leven hè zoals het bedoelt is.Ga zo door!!!
Ik ben trots!!
Liefs Oma

Johan

Leuk verwoord allemaal weer Celine,en alle mogelijkheden die je krijg pak je om ze te ervaren top hoor ,geniet ervan gr Johan

ELLY

Wat een plezier om je laatste avonturen te lezen, en ik denk dat Ben er ook veel pret mee beleeft.Hier hebben ze een tekort aan bus/touringcar chauffeurs.Met die technische knobbel van jou kan je zo aan de slag!Ik ben gloeiend trots hoe je onbekende avonturen tegemoet gaat. Geweldig ik,kijk uit naar het vervolg..