celinedownunder.reismee.nl

australie dag, dingy derby en racing

hallo allemaal,

hier alles weer beetje op ze pootjes en op de rit dus ik kan zeggen het gaat goed met me. de eerste paar dagen was beetje vreemd maar nu weer prima. de plannen om naar Tasmanie te gaan zijn in volle gang, mijn auto is weer helemaal klaar om te gaan en ik ben bijna klaar om te gaan. nieuwe banden en weer een service dus zij moet t helemaal zonder enig probleem doen.

australie dag was voor wat ze mij verteld hadden een nationale feestdag dus zoals koningsdag bij ons, helaas weinig van waar. we zijn met een koppeltje mensen die ik niet kende maar ze waren best vriendelijk dus geen zorgen, gaan camperen op het strand. voor het eerst in een swag slapen zou voor mij de uitdaging zijn. een swag is een uitrolbare waterdichte slaapzak die je met 3 stokjes omhoog zet waar je hoofd is zodat hij  niet op je hoofd ligt. een soort mini tent met bed en dan oprolbaar. geen matras erin dus met dekens een matras gemaakt en in de bak van de ute geslapen. ruk... maar goed, lekker vroeg, hetwas nog donker een heel stuk gewandeld langs het strand en bij zonsopgang lekker een beetje onbijt voor mezelf gemaakt en daar heerlijk bij de waterkant van genoten.

op het strand nog even in het zand gaan liggen en toen wel heerlijk geslapen voor een uur ofzo x) de zonsopgang was heel mooi over het water met het hele kleurenpalet erbij. bijna een soort uitgewaaierde regenboog over de hele lucht. we hebben eigenlijk weinig gedaan, daar heen gereden, op het strand in de schaduw gezeten en gekletst. beetje gezwommen en gegeten en geslapen.

smiddags zijn we terug gereden langs uitzichtpunten nog lekker rondgedwaald en een klein ongelukje gehad. we raakten van de weg en hadden een lekke band. gelukkig is alles goed gegaan en waren we alleen geschrokken. we hebben onszelf onderweg nog lekker getrakteerd op een lekkere kop koffie en ik heb wel weer heel erg lekker geslapen in een bed!

door de week ben ik gewoon thuis aan t rommelen en jarrod te werk, virginia is nu in de lappenmand dus ik help haar met eignelijk alles. ben net zo een persoonlijke zuster hier zo af en toe. ik doe t graag voor haar want ze doet ook alles voor mij als ik het nodig heb.

afgelopen weekend zijn jarrod en ik naar de kampioenschappen speedway racing geweest in Murrey bridge en man wat een herrie en stofwolken. ik had me oordopjes mee en die had ik al in bij de kassa! het was zo luid! de verschillende klasses gingen rond en de kleinste kwat achtige dingen die klonken als een zwerm bijen die opsteeg. helaas had ik geen zonnebril mee dus jarrod en ik deden om de race met zijn zonnebril zodat we toch nog wat konden zien.

we zijn ook naar renmark geweest naar de dingy derbie. kleine bootjes met veel te veel power erachter. dat was wel vet, lekker in t park liggen snoozen en zo gouw je een moterbootje ding gevalles iets hoorde kwam je overeind en keek je naar zijn finisch. vooral het relaxen beviel mij erg goed.

na afloop zijn we naar the woolshed brouwerij geweest als gezellige afsluiter, man wat vind ik t jammer dat dat dik 2 uur rijden was anders had ik er veel vaker geweest. het is letterlijk een scheerschuur met ook de vloer nog echt als rooster, buiten een prachtig terras langs de murry river en een heerlijk lounge grasveld met zon en schaduw plekken. prachtig en lekker verkoelend drankje erbij maakte het compleet.

dikke knuff en tot schrijfs! XxX

Maaike

Wat blijft het toch heerlijk je verhalen te lezen! Tasmanie lijkt me ook onwijs moooi!!! Ben nog steeds jaloers op je!! Veel plezier nog!!!

ELLY

Mooi om te lezen hoe je van de dingen kunt genieten. Ga je Tasmanie alleen doen, en is dit de eerste stap voor je verdere avontuur?

Johan

Leuk om weer wat te lezen ,fijn genieten zo ,lekker temperatuurtje etc zijn je ouders er ook nog steeds ??groetjes Johan